Bedenkingen

Let’s give it a try.

Bloggen. Sinds ik 5 jaar geleden – ok, dat kwam even als een schok voor mezelf?! – begon met naaien, schuim ik ook allerlei blogs af. Sommige kwamen en gingen. Andere volg ik al al die tijd, of kwamen er doorheen de tijd bij. Er zijn blogs die ik volg omwille van de aangesneden onderwerpen, omdat de stijl van de besproken items me aan staat of – en niet in het minst – omdat de schrijfstijl me bevalt. Als dat laatste niet goed zit, erger ik me trouwens toch maar en verdwijnt de blog in kwestie vaak snel genoeg van mijn lijstje. Ik erger me bovendien nogal vaak. Aan talloze dingen, die vaak niet het benoemen, laat staan het ergeren waard zijn. Werkpunt nr. 1 hier. Big time. Resultaat tot nu toe: eerder wisselend succes, maar overall gezien eerder een fail… Werkpunt 1 blijft dus gehandhaafd.

Maar goed, bloggen dus. Al ongeveer even lang denk ik: dat wil ik ook doen. Schrijven, ik vind dat wel fijn. Vaak krijg ik ook te horen dat ik er goed in ben. Iedereen is graag ergens goed in. Geen idee of dat klopt, maar ik vind het fijn. Da’s wat telt. In de veronderstelling dat iemand dit ooit leest: bevestiging is overbodig, ik ben ook niet goed met complimenten. Werkpunt 2? Nah, er zijn genoeg dingen die hoger op het lijstje mogen 🙂  Alleen merk ik de laatste tijd steeds meer, de nood aan positieve dingen in mijn leventje. Dus, als ik het fijn vind, dan ga ik dat  gewoon lekker doen? Dat weet ik nog niet. Mogelijk verwijder ik dit bericht. Bloggen is toch ook: jezelf een beetje bloot geven? Da’s dan weer een moeilijke. We zien wel. Tot nu toe deed ik het dus nog niet. Ik maakte nochtans wel al ruim een jaar geleden deze pagina aan. Waarom dan niet? Drempelvrees? Mijn – soms nogal heel erg – uitgesproken en zwart-witte mening op zo’n publiek medium? Is zoiets wel verstandig? Ik hou mezelf ook steeds voor: daar kruipt tijd in. Welke tijd? Er is nu al amper tijd over. Bijkomend is dat ik – in tegenstelling tot vele andere mensen (ik noem mezelf nog eventjes geen ‘blogger’, dat gaat me een stap te ver) – helemaal geen kaas gegeten heb van foto’s maken. En er ook geen ‘feeling’ voor heb. Hoezeer ik de foto’s van anderen bewonder, ik heb het niet. Ik zie het kunstwerk door de banaliteiten niet. Geen oog voor belichting of indeling of eender wat ook trouwens. Maar wat is een blog zonder foto’s? Da’s toch mega saai! Ach, ook met minder perfecte foto’s kan en mag je een blog vullen, toch?

Daarnaast: inhoud. Blogs lezen vloeide voort uit het (leren) naaien. Daar bleef het echter niet bij. Reizen, lezen, lifestyle, gezonde voeding en natuurlijk lopen, het komt zo’n beetje allemaal aan bod. Ik ga me dus voorlopig ook niet vastpinnen op een onderwerp, maar neem me voor om te schrijven over dingen waar ik zin in heb. Geen verplichtingen, geen druk. Gewoon. Een volgende stap in het project ‘werken aan mezelf’. Let’s give it a try?

Geef een reactie

